Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Facebook » Oby nie akcja teaserowa
formats

Oby nie akcja teaserowa

Published on Listopad 25th, 2011

Magdalena Skarżyńska, Senior Account Manager Monday PR

Wczorajsza historia z facebookowym fanpage’m o nazwie Apple Polska* to znak  naszych czasów – moim zdaniem w co najmniej trzech aspektach:

Po pierwsze: Cokolwiek wrzucisz do sieci, może zostać tam na zawsze – mniej lub bardziej ukryte. Wprawdzie kontrowersyjny wpis zniknął po ok. dwóch godzinach od pojawienia się, tego samego dnia zniknął feralny fanpage, ale ślad w necie (i niesmak w środku) pozostał.

Wprawdzie czuję przez skórę, że administrator profilu nie cierpi z tego powodu – miał swoje 5 minut i być może osiągnął swój cel – ale  niech ten case będzie przestrogą dla bardziej wybrednych internautów – uwaga na to co wrzucamy do sieci, bo potomni mogą nie zrozumieć.



Po drugie: o całej sprawie dowiedziałam się z Facebooka. W tym przypadku nie powinno  to dziwić, bo sprawa dotyczy Facebooka właśnie, ale faktem jest, że coraz częściej pierwszym źródłem informacji o ciekawych (jeśli nie najciekawszych) newsach i casach jest nie prasa, radio czy TV, lecz Facebook właśnie (tutaj ukłon do znajomych na moim profilu).

Po trzecie: Potwierdziła się wciąż żywa i chyba nieśmiertelna zasada: BAD NEWS IS A GOOD NEWS. Wczoraj w sieci aż trzeszczało – internauci dowcipkowali, spekulowali, dziennikarze dopytywali, informowali na gorąco. Ankieta przeprowadzona wśród znajomych potwierdziła, mówiąc delikatnie, „szerokie dotarcie” . Skuteczność niestety wciąż nieosiągalna dla pozytywnych newsów.

Swoją drogą ciekawe cóż to było: wątpliwy dowcip, rzeczywista nadgorliwość moderatora i fana Appla, prowokacja, czarny PR, czy może akcja teaserowa. Oby nie ta ostatnia.

*Przypomnijmy, że wczoraj na facebookowym fanpage’u Apple (Polska) pojawiły się niewybredne wpisy administratora krytykujące reklamę Samsunga Galaxy S II, w której wyśmiewano się z kolejek czekających na nowego iPhone’a. Właściciel strony oświadczył, że moderator został odsunięty od jej prowadzenia, a cały fanpage zniknął z Facebooka. Firma Apple i dystrybutorzy odcinali się od całej  sprawy.

 
PODYSKUTUJ!