Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Facebook » Akcja promocyjna filmu Prometheus, czyli wirtualny spacer po statku
formats

Akcja promocyjna filmu Prometheus, czyli wirtualny spacer po statku

Published on Maj 21st, 2012

Grzegorz Miller, CEO Monday PR

W ubiegły czwartek miałem przyjemność brać udział w bardzo ciekawej konferencji – Transmedia 2012. Chwali się dobry dobór gości, gratulacje należą się Voodoodance i Bartoszowi Sieprackiemu z Enterprise Ireland. Tematyka wystąpień dotyczyła organizacji akcji promocyjnych, które wykorzystują wiele rodzajów mediów i angażują konsumentów na wielu poziomach i na różne sposoby.

Jednym z ciekawszych przykładów była promocja i mechanizm zaangażowania widzów serialu „Sherlock”, który od 2010 roku jest produkowany i nadawany przez BBC (więcej informacji o serialu). Podczas premierowej emisji odcinka na bieżąco, w czasie rzeczywistym, zgodnie z akcją na ekranie, aktualizowana była strona domowa Sherlocka Holmesa oraz blog jego partnera. Na tych stronach można było obejrzeć opisy spraw, notatki z prowadzonych śledztw czy wraz z Sherlockiem rozwiązywać zaszyfrowane informacje. Projekt, jak widać z zaangażowania (ilość komentarzy) nie przyciągnął wielkich tłumów, ale pomysł jest bardzo ciekawy. Może zabrakło lepszej promocji?

Zainspirowany przykładami akcji transmedialnych postanowiłem podzielić się także bliskim mi przykładem kampanii promującej film Ridleya Scotta „Prometheus”, którego prapremiera odbędzie się 29 maja. Jeżeli nie mówi Wam nic ten tytuł, to film ten jest prequelem do serii filmów „Obcy” z Sigourney Weaver. Podstawowe informacje o filmie można znaleźć tutaj, natomiast to tylko początek. Oficjalny fan page filmu na Facebooku przyciągnął ponad 200.000 fanów, trailery cieszą się olbrzymią popularnością (np. na przykład ten ma ponad 3 mln wyświetleń). Przy promocji filmu producenci wykorzystali ponadto całą gamę niestandardowych form promocji, wykorzystujących różne media, licząc (słusznie) na wirusowe rozpowszechnienie informacji. I tak:

  • podczas lutowej konferencji TEDTalk jej uczestnikom wyświetlono film z wystąpienia prezesa Weyland Corporation (fikcyjna korporacja występująca w filmie), które miałoby się odbyć podczas TEDTalk w 2023 roku, w którym opowiada o sukcesach swojej firmy:

  • w marcu w Wall Street Journal ukazała się pełnostronicowa reklama Weyland Corporation androida Davida8, który gra w filmie
  • we współpracy z Verizon powstała strona, oferująca wirtualny spacer po statku Prometheus
  • inną bardzo ciekawą stroną jest strona domowa Weyland Corporation, opisująca project Prometheus
  • najciekawszym materiałem jest moim zdaniem reklama davida8, którą można było obejrzeć na kanale telewizyjnym Fox:

  • kilka dni temu pojawił się kolejny obraz, nawiązujący do filmu, będący wewnętrznym materiałem Weyland Corporation:

Wykorzystanie dobrej jakości materiałów to z pewnością klucz do sukcesu tej kampanii, jednakże tu liczy się także wykorzystanie wielu mediów – telewizji, prasy, YouTube i Facebooka – do stworzenia szumu wokół promowanego filmu i przybliżanie go widzom poprzez urealnianie fikcyjnego świata. Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy, mam też nadzieję, że po kampanii pojawi się podsumowanie jej wyników.

 

Źródło zdjęcia iFeature: www.filmweb.pl

 
PODYSKUTUJ!