Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Facebook » General Motors już nie reklamuje się na Facebooku
formats

General Motors już nie reklamuje się na Facebooku

Published on Maj 17th, 2012

Grzegorz Miller, CEO Monday PR

Wstępna oferta publiczna na zakup akcji Facebooka, czyli IPO, odbędzie się na dniach i wywołuje duże kontrowersje. Czy kupować akcje tej firmy, czy też nie, to jest odrębny temat i raczej nie nasze zmartwienie, ale wczoraj, tuż przed IPO, gruchnęła wieść, że General Motors wycofuje swój budżet reklamowy z najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie. Wydawać by się mogło, że jest to bardzo zły znak dla przyszłości tego portalu i marketerów na nim pracujących. Ale czy tak jest rzeczywiście? Bo przecież – czy Facebook to platforma reklamowa?

Najpierw fakty – budżet GM, który odszedł z Facebooka, to 10 mln dol. rocznie. Cały budżet reklamowy GM to około 1,8 mld dol. rocznie, czyli wahanie dotyczyło 0,55% budżetu koncernu. Dla Facebooka to jeszcze mniejsza strata, bo jego roczne przychody reklamowe to 3,7 mld dol. (za 2011 r.), czyli 0,27% budżetu. Chociaż reklamy to główne źródło przychodów portalu, Facebook tak naprawdę nie jest platformą reklamową do sprzedaży produktów (zwłaszcza takich jak samochody), a komunikacyjną. Reklamy na Facebooku pomagają w promocji treści i rozkręcaniu komunikacji wewnątrz portalu, natomiast do sprzedaży produktów znacznie wydajniejsze jest wykorzystanie nośników i systemów reklamy Google’a – co zresztą widać na poniższej, bardzo sugestywnej, infografice.

Zatem – wyjście General Motors z reklamami z Facebooka może być złym znakiem dla inwestorów, natomiast dla firm, które szukają na tym portalu kontaktu z potencjalnymi klientami i mądrze wykorzystują ten kanał informacji to dobra informacja. Im bardziej socjalny będzie ten serwis, tym lepiej.

Źródło: Word Stream

Źródło: Word Stream

 
PODYSKUTUJ!