Facebook Twitter RSS
 
 
Home » CSR » CSR UEFA, czyli co zostanie po EURO 2012
formats

CSR UEFA, czyli co zostanie po EURO 2012

Published on Czerwiec 4th, 2012
Roman Grąziewicz - Account Executive, Monday PR

Roman Grąziewicz - Account Executive, Monday PR

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to nie tylko wielka impreza sportowa. Jest to również okazja dla Państw Gospodarzy do zmiany na lepsze. Przy okazji przygotowań do EURO miały powstać nie tylko stadiony, ale również drogi, dworce czy lotniska. Dziś, na kilka dni przed pierwszym gwizdkiem, wiemy już, że nie wszystkie plany udało się w pełni zrealizować.

8 czerwca kibice nie przyjadą do Warszawy autostradą, a w stolicy nie będzie im dane skorzystać z drugiej linii metra. Co zatem zostanie po EURO 2012?

Kto zarobi na EURO 2012

Na początku zgodnie twierdzono, że podczas EURO 2012 zarobią lokalni przedsiębiorcy z Krajów Gospodarzy. Jednak rzeczywistość szybko zweryfikowała te plany i okazało się, że na stadionach i w strefach kibica, czyli najważniejszych miejscach każdych Mistrzostw Europy, nie pojawi się reklama (a tym bardziej produkt) żadnej firmy poza wąską grupą oficjalnych sponsorów. Zdecydowanie największe wpływy z  Mistrzostw uzyska organizator, czyli…UEFA.

EUROmalkontenci

W Polsce szybko wytworzyła się grupa osób narzekających na wszystko, co jest związane z Euro. Niektórzy krytykowali nie tylko stopień przygotowań, ale nawet sam pomysł zorganizowania tej imprezy w naszym kraju.

 

Ta fala krytyki sprawia, że nawet osoby, które widzą w Mistrzostwach Europy wielką szansę zaczynają zadawać sobie pytania. Czy Euro faktycznie jest nam potrzebne? Czy po Mistrzostwach zostaniemy z długami, pustymi stadionami i niedokończonymi drogami?

RESPECT – ludzka twarz UEFA

Schedę po Mistrzostwach Europy ma stanowić zmiana społeczna wywołana na skutek projektów CSR-owych spod szyldu kampanii RESPECT. Euro ma być okazją do włączenia w życie społeczne grup wcześniej zaniedbanych, czy wręcz dyskryminowanych, a także do zmiany negatywnych nawyków. Poniżej przedstawiam krótki przewodnik po projektach realizowanych przy okazji Euro 2012:

RESPECT Inclusion – Piłka nożna staje się sportem coraz bardziej zróżnicowanym. Grają i kibicują miliony ludzi na całym świecie. Część z tych osób jest niepełnosprawna, przez co nie zawsze mogą one uczestniczyć w spotkaniach swoich ulubionych drużyn. Euro 2012 to szansa na to, by ułatwić im dostęp do futbolu.

RESPECT your Health Eurschools 2012 – W tym projekcie szczególny nacisk położono na zapobieganie paleniu papierosów, zachęcanie do odpowiedzialnego spożywania alkoholu, stosowania zdrowej diety oraz angażowania się w aktywność fizyczną. Jako że pracę najlepiej zacząć od podstaw, adresatami projektu są głównie dzieci oraz ich rodziny: babcie, dziadkowie czy rodzice.

Źródło: www.respectyourhealth.eu

Źródło: www.respectyourhealth.eu

RESPECT Diversity – Wciąż wielu meczom piłkarskim towarzyszą zachowania rasistowskie. Organizacja FARE i Stowarzyszenie Nigdy Więcej, przy współpracy z mniejszościami etnicznymi zamieszkującymi Kraje Gospodarze, chcą zmienić ten stan rzeczy. Pomóc w tym mają specjalne szkolenia dla stewardów czy przyjazne wszystkim kibicom strefy integracyjne.

RESPECT Fan Culture – Dzięki temu projektowi stereotyp chuligana stadionowego z Europy wschodniej ma odejść w niepamięć. Podczas Euro 2012 każdy ma czuć się bezpiecznie, aby móc w miłej atmosferze oglądać mecze, zarówno na stadionie jak i w strefach kibica. Pomóc w tym mają Ambasady Kibiców,  stworzone przez organizację Football Supporters Europe.

Więcej informacji o projektach RESPECT podczas EURO 2012 znajdziecie tutaj.

Sport narodowy

Gdy 18 kwietnia 2007 roku Michel Platini oznajmił światu, kto będzie gospodarzem EURO 2012, w Polsce i Ukrainie zapanowała wielka euforia. Potem nadszedł czas ciężkiej pracy, której efekty rozczarowały wiele osób. Projekty CSR-owe zainicjowane przez UEFA mogą sprawić, że przynajmniej część obywateli Krajów Gospodarzy będzie mniej rozgoryczona. Natomiast tych, którzy za narodowy sport uważają nie piłkę nożną tylko narzekanie i tak nic nie przekona.

Źródło zdjęcia iFeature: www.sportanddev.org

 
Tags: ,
PODYSKUTUJ!