Facebook Twitter RSS
 
 
Home » CSR » Hardcorowa kampania czy przedświąteczny standard?
formats

Hardcorowa kampania czy przedświąteczny standard?

Published on Grudzień 10th, 2012

Aleksandra Bojanowska, Senior Account Executive Monday PR

W listopadzie i w grudniu co roku powtarza się ten sam scenariusz. Następuje wysyp kampanii społecznych wykorzystujących motyw Świąt. Twórcy tych inicjatyw bazują na przekonaniu, iż okres przedświątecznych przygotowań wzbudzi w Polakach chęć pomocy potrzebującym – ubogim, bezdomnym, spragnionym, osieroconym, samotnym.

Na każdym kroku mamy więc do czynienia z kampaniami charytatywnymi mającymi na celu zebranie pewnych dóbr i przekazanie ich innym ludziom. Media pełne są komunikatów:

„Zrób coś specjalnego w te Święta – pomóż naprawdę potrzebującym” – akcja charytatywna portalu Gazeta.pl i Polskiej Akcji Humanitarnej, jej cele to m.in. wsparcie budowy studni ujęć wodnych w Sudanie Południowym, Somalii i Autonomii Palestyńskiej, dofinansowanie programu dożywiania dzieci oraz pomoc ofiarom katastrof naturalnych i konfliktów zbrojnych na świecie.

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

„Zostań bohaterem i zmieniaj świat na lepsze!” (akcja Szlachetna Paczka).

„Dołącz do hardcorowej aukcji” – Hardkorowa Paczka – akcja charytatywna, której inicjatorem jest Robert Burneika, litewski kulturysta znany jako Hardkorowy Koksu. W ramach akcji na licytację zostaną wystawione m. in. rękawice do MMA, w których Burneika pokonał Marcina Najmana. Inicjatywa ma na celu wsparcie dzieci z domów dziecka.

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Nie sposób nie zauważyć też kampanii nawiązujących do motywów świątecznych w inny sposób. Tego rodzaju inicjatywy mają na celu zmianę pewnych postaw społeczeństwa – wystarczy wspomnieć o kampanii Pies to nie zabawka (zwierzęta nie mogą być traktowane jak rzeczy, jako kolejne prezenty znajdowane pod choinką) czy też o tegorocznej kampanii „Jeszcze żywy KARP 2012”:

Czy my, eksperci od wizerunku, powinniśmy doradzać naszym klientom angażowanie się w przedświąteczne kampanie społeczne? Uważam, że tak. Nawet jeżeli nie są to spektakularne i odkrywcze akcje tylko kampanie bazujące na prostym schemacie: celebryta (twarz inicjatywy) + zbiórka pieniędzy/ dóbr materialnych/ żywności + pomoc potrzebującym to warto poświęcić czas i środki finansowe, by dołączyć do tego typu inicjatyw. Hardcorowy Koksu zaangażowany w kampanię Hardcorowa Paczka wygrywa podwójnie. Nie dość, że robi coś dobrego (pomaga dzieciom), to jeszcze przy okazji zyskuje pod względem wizerunkowym. Niby wszystko to już było, ale najważniejsze jednak, że działa.

 
PODYSKUTUJ!