Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Internet » Medialny sukces Majów
formats

Medialny sukces Majów

Published on Grudzień 3rd, 2012
Milena Łuszczyk - Account Executive, Monday PR

Milena Łuszczyk - Account Executive, Monday PR

Kolejny koniec świata przed nami. Mimo, że jego data przypada na gorący przedświąteczny okres, niektóre marki zdecydowały się wykorzystać ten wątek w swoich kampaniach, odsuwając nieco na bok kreacje z Mikołajem i saniami. W Polsce jako pierwsza do dzieła przystąpiła sieć sklepów Media Markt, która wypuściła kilka mało przełomowych teaserów. Już parę tygodni temu radio, telewizja i reklamy zewnętrzne informowały nas złowieszczo, że „Klamka zapadła”, czyli, że koniec jest bliski, odwrotu nie ma. Kampania niezbyt wyszukana, a sposób budowania napięcia znany nam nie od dziś, więc i specjalnego zaskoczenia nie było. Z kolei Toyota  podeszła do tematu zabawniej, pokazując niedawno ten oto spot, informując przy okazji o wyprzedaży rocznika 2012:

Ale doomsday craze na świecie zaczął się dużo wcześniej i był zdecydowanie bardziej spektakularny niż w Polsce. Firmy postanowiły wykorzystać potencjał tkwiący w przepowiedni Majów i wyszły z założenia, że każda informacja z „końcem świata” w treści się przyjmie. Pojawiło się wiele reklam, pojawiły się też parodie, jak np. ta, wypuszczona w lutym tego roku przez Chevroleta:

Szum wokół końca świata został więc z sukcesem wykorzystany przez kilka marek. Mnie jednak najbardziej przekonuje teza, że cel był zgoła inny, a Majowie mogą świętować medialny sukces…;-)

Źródło zdjęcia iFeature: agdrtv24.pl

 

 
PODYSKUTUJ!