Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Internet » Super Bowl – święto futbolu i reklamowa fiesta
formats

Super Bowl – święto futbolu i reklamowa fiesta

Published on Luty 3rd, 2014
Milena Łuszczyk - Account Executive, Monday PR

Milena Łuszczyk - Account Executive, Monday PR

Super Bowl to nie tylko wielkie sportowe emocje, muskularni zawodnicy i amerykańska tradycja. To też,  a może przede wszystkim, pieniądze – pieniądze ze sprzedaży tego, co w  czasie finału jest reklamowane. Bo jakie inne wydarzenie w  Stanach przyciągnie przed telewizory grubo ponad 100 milionów ludzi (a w ostatnich minutach nawet 160 mln widzów!)? Dla porównania, debatę prezydencką Obama-Romney w 2012 roku oglądało niecałe 70 milionów…

Niewątpliwie Super Bowl to okazja na dotarcie do rzeszy klientów w jednym miejscu i w jednym czasie. Według danych z portalu MarketWatch firmy, które reklamują się podczas meczu Super Bowl notują zwyżki na giełdzie – oczywiście w okresie trwania finałowej gorączki. Ta reklama musi się opłacać – 30-sekundowy spot kosztuje 4 mln dolarów, a chętnych nie brakuje…

Toyota, H&M, Coca-Cola, i inni giganci to coroczni reklamodawcy Super Bowl. Jedni stawiają na znanych i lubianych, jak Jaguar:

…inni na viralowy efekt swoich kampanii, np. Audi

…a jeszcze inni łączą oba elementy:

Finał Super Bowl już za nami. Mecz po raz pierwszy w historii wygrała drużyna Seattle Seahawks. Czy to jedyni wygrani tego meczu? Coraz częściej słychać głosy, że reklama podczas Super Bowl się nie zwraca, że to pieniądze wyrzucone w błoto… to znaczy, że spoty są tylko sztuką dla sztuki? Finał NFL to niewątpliwie arena starcia kreatywnych gigantów – reklamy prezentowane podczas tej imprezy są przecież dalece różne od tych „codziennych” – odważne, zaskakujące, kontrowersyjne… Ale niewątpliwie nadrzędnym celem reklamodawców jest wzrost sprzedaży i świadomości marki i tylko oni wiedzą czy im się to opłaca (i jak bardzo). Te kilkadziesiąt sekund jest widać warte swojej ceny…

Wszystkie 49 reklam, które były emitowane podczas Super Bowl, można obejrzeć tutaj.

 
Tags:
PODYSKUTUJ!