Facebook Twitter RSS
 
 
Home » HR » Praca dla hipstera, czyli nadchodzi era CV 2.0?
formats

Praca dla hipstera, czyli nadchodzi era CV 2.0?

Published on Maj 19th, 2014

Filip Dębowski, Communication and event manager

„Język francuski: nie znam” – to autentyk wprost z CV, które wpłynęło niegdyś do jednego z krakowskich startupów. I choć takie kwiatki wciąż wyrastają, a schemat jest nieskomplikowany i niezmienny (życie zawodowe i umiejętności przedstawione w schludny i czytelny sposób), to bez wątpienia nadszedł czas, w którym klasyczna strona A4 rozesłana do pracodawców może okazać się czymś mniej niż standardem.

Curriculum Vitae to z łac. przebieg życia. A ten, nawet najciekawszy i najbardziej wartościowy, nie przykuje uwagi jeśli będzie ubrany w niepasującą konwencję czy „sprzedany” w nieodpowiedni sposób. Nie jest to żadne rocket science, ale przykłady które widzę na co dzień dowodzą, że wciąż wielu nie zdaje sobie sprawy z wagi tej kwestii. W tym samym czasie inni pokazują, że można inaczej. Lepiej i z pomysłem, co jest ważne przede wszystkim w branży PR czy kreatywnej.

Na pewno wielu z Was pamięta akcję Kariny Gos na Foursquare, która meldując się i zostawiając spersonalizowane grafiki znalazła pracę w VML Poland. Tak się składa, że VML znajduje się piętro poniżej hub:raum w Krakowie, gdzie pracuję; a cała akcja zainspirowała Michała Ostapowicza, częstego gościa naszej przestrzeni.

Przygotowana przez Michała strona www.pracadlahipstera.pl to interaktywne CV ilustrujące przebieg życia, umiejętności i pasje w niekonwencjonalny sposób. Poszczególne elementy odsłaniane były w odstępach czasu tak, aby stworzyć historię. Thumbs up.

Niektórzy na drodze szukania pracy idą jeszcze o krok dalej. Na rodzimym podwórku powiodła się akcja w Oławie, gdzie praca znaleziona została dzięki… billboardowi. Podobne przykłady można znaleźć za granicą.

Na stronie www.employadam.com znajduje się także video CV (które stają się coraz bardziej popularne) i opis całej akcji, która zakończyła się sukcesem. Takie niestandardowe formy promowania własnej osoby w poszukiwaniu pracy są skuteczne przede wszystkim w branżach kreatywnych. W innych przypadkach, kiedy musimy postawić na klasyczny PDF A4, postarajmy się, żeby był naprawdę dopracowany. Przecież tutaj również jest pole na kreatywność. Oprócz Photoshopa przydatne mogą być narzędzia takie jak ResumUP.

 

Źródło: http://www.ojkarola.pl/2014/02/kreatywne-cv-czyli-jak-wyroznic-sie-w.html

Pamiętajmy, że kreatywne podejście do tematu Curriculum Vitae i szukania wymarzonej pracy to tylko narzędzie mające sprzedać nasze atuty. Powinno więc być wykorzystane ze smakiem i nie przesłonić najważniejszych treści. Zatem – do dzieła!
 
PODYSKUTUJ!