Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Prawo » Sowa mądra głowa
formats

Sowa mądra głowa

Published on Czerwiec 16th, 2014
Magdalena Skarżyńska, Account Director Monday PR

Magdalena Skarżyńska, Account Director Monday PR

Unikamy tematów politycznych na naszym blogu jak ognia – i niech tak zostanie. Tym razem jednak kontekst jest polityczny, więc prześlizgnę się po nim przechodząc do sedna, czyli komunikacji. W minioną sobotę zatrzęsła nami zapowiedź poniedziałkowego artykułu Wprost, w którym ukazał się zapis kompromitujących nagrań polityków podsłuchiwanych w restauracji Sowa&Przyjaciele. Już z pierwszych doniesień widać było, że sprawa jest gruba i prawdopodobnie szykuje się kolejna komisja śledcza. Abstrahując od polityki – z pewnością każdy nas będzie śledził rozwój wypadków – ciekawostką jest to, kto pierwszy odniósł się oficjalnie do sprawy.

Robert Sowa, właściciel najbardziej chyba znanej obecnie restauracji, błyskawicznie wydał oświadczenie, w którym odciął się od całej sprawy i polityki w ogóle (choć trzeba przyznać, że po Pędzącym króliku to jedna z bardziej lubianych przez polityków restauracja). Podjął próbę uspokojenia klientów i poinformował o podjętych krokach: „…w trosce o dobre imię swoje, restauracji oraz przede wszystkim o bezpieczeństwo i zaufanie naszych gości, nasi prawnicy podejmą niezwłocznie wszelkie kroki prawne, celem ochrony klientów restauracji, jej dobrego imienia oraz wyjaśnienia okoliczności opisywanych zdarzeń. Bądź szczery i szybki  - to jedna z najważniejszych zasad komunikacji w kryzysie. Szczerość z pewnością będzie jeszcze poddana weryfikacji, ale szybkości można pogratulować restauratorowi. Wiele firm, które dotknął lub dotknie kryzys może uczyć się od mistrza kuchni.

A przed nami niestety bardzo smutne widowisko – zażarta walka na słowa z wykorzystaniem wszystkich możliwych technik manipulacyjnych i zarzutów o manipulację (‘manipulacja” będzie prawdopodobnie jednym z najczęściej pojawiających się słów w politycznych dyskusjach).

1

 
PODYSKUTUJ!