Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Facebook » Facebook banuje wymuszanie polubień w aplikacjach
formats

Facebook banuje wymuszanie polubień w aplikacjach

Published on Sierpień 11th, 2014
Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Do zeszłego tygodnia jednym z najpopularniejszych sposobów na pozyskiwanie fanów na profilach były aplikacje konkursowe. Facebook jednak w końcu zauważył ten sposób „hakowania” jego ekosystemu i postanowił tę opcję zablokować. Oczywiście motywują swoją decyzję tym, że dbają o firmy i użytkowników. W jaki sposób? Zapewniając bardziej jakościowe połączenia pomiędzy klientami i biznesami. Dotąd gromadzenie fanów poprzez appki sprawiało, że nasze społeczności były częściowo zasilane ludźmi przypadkowymi.

Opisywana przeze mnie zmiana wchodzi w życie od dnia 5 listopada, również wstecz. Także jeśli posiadacie aplikację, która ma zastosowanie bardziej funkcjonalne niż konkursowe, to też warto je uaktualnić i zlikwidować „like-gate”. Czy uderzy to również w dostawców aplikacji? Nie sądzę, bo najskuteczniejsze i najlepsze aktywacje to takie, które dodatkowo gratyfikują już pozyskaną społeczność, a nie nowych użytkowników, którzy mogą nawet nie do końca być zainteresowani usługą lub produktem.

Zdjęcie pochodzi z bloga Agora Pulse.

Zdjęcie pochodzi z bloga Agora Pulse.

To jednak nie jest jedyna zmiana w regulaminie. Kolejna dotyczy chociażby zapraszania znajomych do aplikacji, za które to zaproszenia użytkownik miałby otrzymywać punkty/zniżki itp. Facebook blokuje jakiekolwiek nagrody za udostępnianie postów czy ilościowe zapraszanie znajomych w zamian za małą gratyfikację. Dopuszcza za to chociażby nagrodę per każde zaproszenie do aplikacji. Znowu nastawienie na jakość i ewangelizacja marketerów, żeby starali się doprowadzać do sytuacji win-win. Czyli kiedy marka zyskuje interakcje, zasięg i tym podobne, a użytkownik od razu czuje się doceniony.

Ilustracja pochodzi z bloga Marketingland.

Ilustracja pochodzi z bloga Marketingland.

Więcej informacji na temat zmian znajdziecie na blogu Facebook Developers. Jestem ciekaw jak to wszystko wpłynie na działania marek w social media i czy w końcu skończy się ta pogoń za liczbą polubień i budowaniu pustych zasięgów, a w końcu większa liczba brandów wkroczy w erę budowania zaangażowania i relacji z konsumentami.

 
PODYSKUTUJ!