Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Facebook » Kiedy kubeł zimnej wody pomaga
formats

Kiedy kubeł zimnej wody pomaga

Published on Sierpień 25th, 2014
Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Całkiem niedawno przez social media przetoczyła się moda na tak zwane „splashe”, czyli wyzywanie znajomych żeby oblali się wodą i opublikowali filmik lub zdjęcie na swoich profilach społecznościowych. W przypadku jeśli nie podjęliby się zadania mieli spełnić życzenie osoby wyzywającej. Zazwyczaj była to kolacja lub obiad w restauracji. Jak się okazało nawet taki społecznościowy i bardziej rozrywkowy trend można obrócić w coś dobrego.

Corey Griffin (niefortunnie zginął w zeszłym tygodniu podczas skoku do morza), postanowił rozpropagować akcję #ALSIceBucket, której zadaniem byłoby informowanie opinii publicznej na temat stwardnienia zanikowego bocznego i zbieranie funduszy na leczenie chorych. Zasady wyzwania są analogiczne jak w splashowym odpowiedniku. Oblejesz się wodą – nie płacisz (lub płacisz mniej), postanowisz zostać w suchym ubraniu – wpłacasz 100 dolarów na fundację. Oczywiście gros uczestników mimo wykonania zadania i tak wpłacało całą sumę.

Akcja odbija się szerokim echem przede wszystkim dzięki uczestnictwu celebrytów i znanych osób. Trudno w tej chwili oszacować dokładny zasięg dotarcia poszczególnych video (ciągle pojawiają się nowe, a starsze wciąż są oglądane), ale Sotrender postanowił sprawdzić chociaż część z nich. Jak widać liczba odtworzeń to ponad 30 milionów jeśli chodzi o 10 najpopularniejszych publikacji.

icbyt

Prawdziwy wybuch popularności ALS Bucket Challenge miał miejsce po publikacji video przez Marka Zuckerberga. Ponad 350 tysięcy polubień i prawie 50 tysięcy udostępnień. Jednym z wyzwanych był Bill Gates…

…który w dość nieoczekiwanym stylu odpowiedział prezesowi Facebooka, budując własną maszynę do oblewania się lodowatą wodą. Video obejrzano blisko 16 milionów razy, co jak widać odrobinę kłóci się z danymi Sotrendera, ale tak jak wcześniej wspomniałem – akcja wciąż żyje i zyskuje na zasięgu. Zasięgu i wymiernych korzyściach dla fundacji, bo zebrano już ponad 15 milionów dolarów.
W Polsce również trwa szał na ALS Ice Bucket, pomagają zarówno celebryci, jak i internetowi influencerzy. Wpłat można dokonywać na konto fundacji Dignitas Dolentium, nr rachunku: 61 1240 4432 1111 0000 4721 0358, 34-400 Nowy Targ, ul. Gorczańska 26. A poniżej obejrzyjcie pełne humoru filmy od Michała Sadowskiego (CEO Brand24) i Michała Góreckiego (CEO Koszulkowo.com). :)

Michał Sadowski ALS Ice Bucket Challenge from Sadek on Vimeo.

Koszulkowy #ALSicebucketchallenge from Michal Gorecki on Vimeo.

Jeśli zrobiliście własne #ALSIceBucketChallenge to nie zapomnijcie podlinkować go w komentarzach! Wszak najlepiej pomagać poprzez dobrą zabawę.
 
PODYSKUTUJ!