Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Marketing » Marki spełniające marzenia
formats

Marki spełniające marzenia

Published on Grudzień 8th, 2014
Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Kampanie świąteczne są dość specyficzne. Nie może zabraknąć Mikołaja, radości, obdarowywania bliskich. Niektórzy z nas mogą być już trochę tym zmęczeni, że zamiast cieszyć się po prostu ze spotkania z rodziną musimy myśleć o tym co kupić, jaki prezent wybrać. Dlatego zwracam baczną uwagę na takie akcje, które są pewnymi perełkami. Przywołują na ustach uśmiech i nie są po prostu komunikacją bożonarodzeniowej promocji, tylko czymś więcej. Dowodem, że czasami lepiej dać coś od siebie.

Akcja na lotnisku

WestJet to kanadyjskie linie lotnicze, które w zeszłym roku wypuściły prawdopodobnie najbardziej świąteczny viral jaki widziałem. Podstawowym celem akcji było pokazać, że naprawdę dbają o pasażerów. Dlatego na jednym z lotnisk postanowiono ustawić ekran na którym pojawiał się Święty Mikołaj w fioletowym stroju (barwy brandu). Po zeskanowaniu rezerwacji, zespół odpowiedzialny za akcję wiedział z jakim pasażerem ma do czynienia i Mikołaj za pośrednictwem kamerki mógł się do tej osoby zwracać po imieniu. Wysłuchał kilkunastu życzeń prezentowych. Fajny interaktywny sposób na spędzenie czasu w hali odlotów? Otóż nie, to był dopiero pierwszy krok…

Jak mogliście zobaczyć na filmie, oddelegowano pięć zespołów, których zadaniem było kupić wymarzone prezenty dla pasażerów, które miały czekać na nich na lotnisku docelowym. Prezenty spakowano w ekspresowym tempie, podpisano i czekano tylko aż samolot wyląduje, żeby wywołać falę euforii. Efekt całej akcji? Ponad 36 milionów odsłon klipu na kanale YouTube, blisko 1600 materiałów PR, ponad 400 interakcji na YouTube (komentarze, dodania do ulubionych) i przyrost subskrypcji kanału o 11 000%! I te wyniki naprawdę nie dziwią przy skali i emocjach, jakie wywołuje ten spot.

shutterstock_123813211

Spełnianie marzeń

Drugi przykład naprawdę ciekawej kampanii, która jest powiązana ze świętami, ale nie epatuje Świętym Mikołajem i prezentami to #WishesDelivered. Ta akcja UPS ma na celu powiązanie z ich usługą, czyli dostarczanie, w tym wypadku marzeń i życzeń. Na specjalnej stronie użytkownicy mogą pisać swoje życzenia, które mogą dotyczyć absolutnie wszystkiego. Każde życzenie to 1$ na cele charytatywne. Ale to nie koniec, bo niektóre z tych marzeń oczywiście firma postanowiła spełnić. W tym dość nietypowe życzenie 4-letniego Carsona, który na jeden dzień chciał zostać kierowcą UPS.

Zatem czy można zrobić kampanię w świątecznym klimacie bez śniegu i innych „sztampowych” elementów, ale za to skupiając się na spełnianiu marzeń i niesieniu radości? #WishesDelivered pokazuje, że definitywnie tak. Jestem ciekaw, czy macie jakieś swoje ulubione akcje marketingowe, które odbywały się w okresie bożonarodzeniowym, ale również wymykają się schematom? Piszcie w komentarzach!

 
PODYSKUTUJ!