Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Marketing » Nie tylko owned, paid i earned
formats

Nie tylko owned, paid i earned

Published on Grudzień 1st, 2014
Eliza Krysztofiak - Account Manager, Monday PR

Eliza Krysztofiak – Account Manager, Monday PR

Marketing treści zyskuje na znaczeniu. Potwierdzają to m.in. badania zrealizowane przez Content Markteing Institute, według których 86 proc. marketerów w Ameryce Północnej stosuje takie działania w komunikacji B2B (w 15 proc. firm odpowiedzialny jest za nie dział PR/komunikacji korporacyjnej), a aż 70 proc. z nich twierdzi, że w 2014 r. tworzyło więcej treści niż jeszcze rok wcześniej. Coraz większe znaczenie content marketingu potwierdza też fakt, że aż 55 proc. marketerów zakłada zwiększenie wydatków na ten rodzaj aktywności – obecnie jest to średnio 28 proc. budżetu marketingowego.

Myśląc  o marketingu treści zazwyczaj na myśl przychodzą trzy doskonale znane kategorie mediów: owned, paidearned.  Do tej triady coraz częściej dodaje się też czwarty element: employed media (pisał o tym m.in. Doug Kessler na stronie Content Marketing Institute). Employed media, czyli w wolnym tłumaczeniu media zatrudnione, to nikt inny jak pracownicy, osoby wewnątrz organizacji, które dzielą się firmowymi treściami w swoim otoczeniu (np. sieciach społecznościowych). Stają się naturalnymi ambasadorami marki, pozwalając dotrzeć do odbiorców, znajdujących się poza zasięgiem komunikacji prowadzonej przez marki w mediach paid, owned czy earned.

32262260_M

Pracownicy będąc bardziej wiarygodni w oczach zewnętrznych odbiorców  zwiększają skuteczność przekazu, a sami mogą być nie tylko medium przekazującym firmową treść, ale także stać się jej twórcami.  Żeby jednak mogli i chcieli dzielić się contentem tworzonym przez firmę muszą przede wszystkim wiedzieć, że taki istnieje, gdzie go szukać i co mogą w nim znaleźć. Firmowe treści muszą być też na tyle wartościowe i atrakcyjne, aby pracownicy chcieli przekazywać je dalej.

Budowa takiego zaangażowania to w dużej mierze rola odpowiednio prowadzonej komunikacji wewnętrznej, dzięki której pracownicy zrozumieją jaką wartość dla nich samych niosą takie działania. Wzmacnianie wizerunku firmy czy budowanie zaufania do marki przekłada się przecież na rozwój biznesu czy możliwość rekrutacji wartościowych kandydatów, a to daje pracownikom realny wpływ na kształtowanie swojego środowiska pracy.

 
PODYSKUTUJ!