Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Social Media » Jak być na bieżąco z social media?
formats

Jak być na bieżąco z social media?

Published on Styczeń 5th, 2015
Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Media społecznościowe to ciągłe zmiany nie tylko pod kątem nowych formatów reklamowych, ale również funkcji i sposobów komunikacji z użytkownikami. Blogerzy, social media specjaliści oraz PRowcy muszą ciągle trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, które nowalijki mogą pomóc im dotrzeć do większej liczby odbiorców. Skąd jednak czerpać informacje, które będą dobrze omówione i poparte przykładami?

Przede wszystkim z blogów branżowych, zwłaszcza zagranicznych, które chciałbym dzisiaj polecić. Są one stałą pozycją w moim czytniku RSS i często to właśnie od nich zaczynam poranną prasówkę.

Przy okazji, zanim do nich przejdę przypominam o tym, że najlepiej wpisy i ważne informacje (które często przydają się do prezentacji dla klientów) warto agregować w programach typu Evernote lub Pocket (więcej o nich pisałem tutaj)

Buffer Blog

4

Buffer to aplikacja służąca do planowania publikacji w social media. Z jej pomocą możemy chociażby postować jednocześnie na Facebooku, Twitterze i Linkedin. Jednak największą wartością jaką przynosi ta firma (przynajmniej mi) jest bardzo specjalistyczny blog dotyczący social media, na którym omawiane są najważniejsze kwestie dotyczące skutecznego publikowania. Język, rodzaje mediów, zasięg. To wszystko jest tutaj analizowane i przedstawiane w rzeczowy, ale prosty w odbiorze dla czytelnika sposób.

Jeff Bullas Blog

2

Na blogu Jeffa Bullasa znajdziemy wiele perełek, ale też typowych wpisów w stylu „5 rodzajów postów, które zaangażują Twoją społeczność”. Mimo tego polecam subskrypcję jego treści, ze względu na to, że zajmuje się „kuratelą contentu”. Poleca ciekawe infografiki, zbiera inne publikacje dotyczące jednego tematu. Często do niego zaglądam właśnie ze względu na takie posty, gdzie wszystko jest wypunktowane, bo zawsze któryś z punktów jest dla mnie nowością lub innym spojrzeniem na temat, którym już się zajmowałem.

Jon Loomer Digital

1

 

Chcecie wiedzieć co w reklamach facebookowych piszczy? Jak najskuteczniej docierać do fanów za pomocą Power Editora? Albo czy funkcja X ma przełożenie na zwiększenie zasięgu organicznego? Jon Loomer na pewno odpowie na te i więcej pytań. Jedyny problem jaki mam z jego artykułami to ich obszerność. Loomer dotyka dosłownie każdego problemu jaki może Wam przyjść do głowy w czasie lektury. Czytacie, zastanawiacie się „A co jeśli zrobię tak?” i dwa akapity później znajdujecie odpowiedź.

Social Media Examiner

3

Spośród blogów, które dzisiaj tutaj polecam ten ma najszerszą tematykę. Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, a także kwestie dotyczące blogowania, czy content marketingowe. Warto również zwrócić uwagę na cotygodniowe zestawienia najważniejszych newsów. Na łamach Social Media Examiner często pojawiają się również wpisy „narzędziowe” w których różni specjaliści polecają swoje ulubione aplikacje.

Jakie blogi specjalistyczne z zakresu social media, marketingu i PR Wy polecacie? Skąd czerpiecie najświeższe informacje oraz newsy na temat trendów i nowych rozwiązań komunikacyjnych? Czekamy na Wasze komentarze.

 
PODYSKUTUJ!