Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Facebook » Dying Light – kolejna silna marka made in Poland
formats

Dying Light – kolejna silna marka made in Poland

Published on Luty 2nd, 2015
Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

W Monday PR częstym tematem naszych rozmów są gry komputerowe. Śledzimy rynek i trendy, a także dyskutujemy o naszych ostatnich dokonaniach lub zakupach. Ostatnio na tapecie jest oczywiście Dying Light, czyli kolejna po Wiedźminie i Lords of the Fallen produkcja, która od razu była nastawiona na podbój zachodnich rynków.

Produkcja Techlandu to dość wyjątkowe podejście do kwestii zombie. Ich poprzedni tytuł, Dead Island również wykorzystywał te monstra jako przeciwników, ale sama specyfika rozgrywki jest zupełnie inna. W DL możemy biegać po dachach oraz wykorzystywać inne parkourowe zdolności naszego bohatera również samo otoczenia gracza mocno się różni od rajskiej wyspy. Miasto Harran jest inspirowane brazylijskimi fawelami co daje masę okazji do akrobatycznych popisów.

120150126160306

Jak się okazało, mimo zombie i tajemniczego wirusa twórcy postawili na realizm, a to dzięki współpracy z nie byle kim, a z Davidem Bellem, czyli twórcą parkour. Samo wypuszczenie na świat tej informacji, było dość ciekawym zabiegiem podgrzewającym atmosferę przed premierą i jednocześnie podnoszącym „fajność” samej produkcji.

Również dużo wokół gry dzieje się w social media. Facebookowy profil ma już ponad 270 tysięcy fanów i trudno na nim znaleźć post, który miałby mniej niż 1000 polubień. Oczywiście, nie jest to w żadnej mierze wyznacznik sukcesu, ale pamiętajmy, że mówimy tutaj o międzynarodowej społeczności, która „żyje” polskim produktem. Fani również zaczęli tworzenie własnych treści inspirowanych grą, jak chociażby poniższy zestaw LEGO.

Na początku stycznia w sieci pojawił się również efektowny „live action trailer”, czyli zajawkę gry z żywymi aktorami. Klip pokazuje jak można wykorzystać GoPro do tworzenia profesjonalnych spotów, a także pozwolił marce Dying Light zaistnieć na łamach Mashable! Do dzisiaj zanotował ponad 3 miliony odtworzeń, a co najciekawsze nie został stworzony przez Techland, a przez grupę fanów gry!

Jak polska gra została odebrana przez środowisko? Całkiem nieźle, bo zarówno otrzymała tytuł Best of E3 (nagroda podczas jednej z największych konferencji growych na świecie), a na Metacritic może się pochwalić średnią ocen 79 od recenzentów i 7,6 od graczy (dotyczy wersji PC). Także twórcy na pewno nie mają się czego wstydzić i pozostaje czekać na publikację pierwszych wyników sprzedaży.

Trzymam mocno kciuki za kolejne gry tworzone przez Polaków, a oczywiście najmocniej za Wiedźmina 3, który z każdym opublikowanym fragmentem rozgrywki jawi się jako coraz lepsza gra. Do maja jednak jeszcze daleko, dlatego część tego czasu spędzę biegając po dachach i polując na zombie stworzone przez Techland.

 
PODYSKUTUJ!