Facebook Twitter RSS
 
 
Home » Social Media » Jedyna taka sukienka w social media
formats

Jedyna taka sukienka w social media

Published on Marzec 9th, 2015
Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Jakub Prószyński, Community Manager w Monday PR

Końcówka stycznia i początek marca definitywnie należały do „Sukienki”, internetowego fenomenu, który pokazuje jak często trywialne rzeczy potrafią wzbudzić dyskusję w mediach społecznościowych. Geneza całości jest dość prosta. Otóż w sieci ukazało się zdjęcie sukienki, którą pewna Szkotka miała założyć na wesele córki. Młoda para opublikowała zdjęcie i zapytała znajomych „w jakich kolorach jest ta sukienka?”.

Fotografia zaczęła się wirusowo rozchodzić i z Tumblr zawędrowało na Twittera, gdzie użytkownicy opowiadali się za swoimi opcjami z pomocą hashtagów #whiteandgold, #blueandblack lub po prostu udostępniali zdjęcie dalej z tagiem #dressgate. Sprawą zainteresowały się takie media jak The Washington Post oraz Buzzfeed. Więcej o samym zjawisku różnego postrzegania kolorów sukienki możecie przeczytać tutaj, w artykule na Wikipedii.

Ja z kolei chciałem dziś Wam przedstawić kilka przykładów ciekawego real time marketingu i wykorzystania kontekstu w komunikacji kilku marek, a które są powiązane z „The Dress”.

Niektóre marki w żartobliwy sposób starały się nawet przekierować debatę bardziej na swój grunt.

Który z tych przykładów uważacie za najlepsze wykorzystanie internetowego trendu oraz który z nich jest najbardziej spójny z tożsamością konkretnej marki? Piszcie w komentarzach.

 
PODYSKUTUJ!