Narzędzia marketingowe które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż online

16 stycznia 2016 roku liczba stron www zarejestrowanych na internecie przekroczyła 978 milionów (dane InternetLiveStats.com, 16 stycznia 2016). Około 75% z nich jest nieaktywnych, to „zaparkowane domeny” lub inne. Nawet po odliczeniu 75% domen z całkowitej liczby 978 milionów, daje wciąż zawrotną liczbę 239 milionów 121 tysięcy stron. Wystarczyło 23 lata by od 1 strony www w roku 1991 dotrzeć do miliarda.  By zostać zauważonym na tle tak licznej konkurencji i zbudować solidną platformę na internecie pomocne są narzędzia pomagające zdobywać informacje o działaniach konkurencji, jak tworzyć pliki graficzne, w którym serwisie najlepiej utworzyć listę mailingową, gdzie testować stronę oraz kupić domenę, serwer, itd…

Biznes w internecie nie wymaga dużej gotówki na start. Dziś podajemy listę dobrych narzędzi internetowych, które pomogą Ci w pracy online w roku 2016. Większość z nich jest darmowa, bądź posiada darmowe plany użytkowania. Dobrze pamiętać również o tym, że płatne plany oferowane przez owe serwisy, dają więcej możliwości. Płacąc, po prostu zdobędziesz potrzebną wiedzę. Omówimy narzędzia w działach takich jak:

  • Tworzenie treści graficznej
  • Pozycjonowanie w wyszukiwarkach
  • Badanie konkurencji
  • Auwtorespondery
  • Obsługa klienta
  • Testowanie i Optymalizacja
  • Kupno Domen
  • Kupno Serwerów
  • Badanie efektów
  • Media społecznościowe
  • Ecommerce
  • Marketing, automatyzacja

Dlaczego warto przyjrzeć się sugerowanym serwisom i przynajmniej kilka z nich zastosować w swoim sklepie internetowym / biznesie online? 45% wzrost sprzedaży w internecie, 327 miliardów dolarów dochodu – tak eksperci badający świat internetu określają w liczbach bieżący rok 2016 w porównaniu do minionego 2015. Jeśli masz pomysł na sklep internetowy, platformę www, zrób pierwszy krok już dziś.

Tworzenie treści graficznej

  • Photoshop: Autodesk od niedawna oferuje możliwość korzystania ze swojego doskonałego oprogramowania do tworzenia grafik w opcji abonamentu miesięcznego, zaczynającego się od 9,99 dolara amerykańskiego plus podatek miesięcznie. Dostępny jest 30 dniowy darmowy okres próbny
  • Canva.com: narzędzie do wykonywania prostych grafik. Przygotujesz tu atrakcyjne projekty na przykład na baner swojej strony na facebook. Korzystasz darmowo w wersji podstawowej, bądź płatnej, gdzie opłata roczna wynosi w tej chwili 119, 40 dolara. Oferowany jest 30 dniowy okres próbny. Gdy porównasz koszt opłaty rocznej za Photoshop i Canva, okaże się, że koszt jest zbliżony, przy czym Photoshop oferuje znacznie więcej, wymaga jednak umiejętności obsługi. Canva jest prostym programem, banalnym w obsłudze. My korzystamy z Photoshopa.
  • Pagemodo.com: Platforma ułatwiająca pracę z Facebook. Tu wykonasz grafiki dla swojego page biznesowego, osobistego, przygotujesz reklamy. Aplikacja pomaga również w publikacji treści na Facebook, Twitter oraz LinkedIn. Aplikacja jest płatna, plany rozpoczynają się od 6,25 dolara, do 33,25 dolara miesięcznie.
  • Visual.ly: Tu zakupisz materiał na swoja stronę www. Wybieraj spośród infografik, filmów video, ebooków, prezentacji, etc
  • Piktochart.com: program do tworzenia infografik. Rozpoczynasz od okresu testowego, następnie możesz wybrać pomiędzy 15 dolarów a 29 dolarów miesięcznie.
  • GoAnimate.com: prosty w obsłudze program do tworzenia filmów animowanych. Rozpoczynasz od 14 dniowego okresu testowego, by rozpocząć płatne plany. Koszt od 39 do 159 dolarów miesięcznie.
  • TechSmith.com: firma oferująca wysokiej jakości programy pomagające przy pracy w internecie, takie jak na przykład Camtasia, software do wytwarzania filmów wideo.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce

  • znaczny wzrost mobile ecommerce (sprzedaży za pomocą smartfonu), w stosunku do zakupów dokonywanych poprzez laptop, komputer stacjonarny.
  • wpływ Millenials na dział eCommerce : 85 % osób pracujących w następnym dziesięcioleciu to millenials,
  • personalizacja podstron. Możesz to wykonać poprzez opracowanie produktów up-sell oraz cross-sell. Dodaj te, które są prawdziwie powiązane do stron sklepu, produktu, zakupu

Niezmienne pozostaje pozycjonowanie w wyszukiwarkach SEO. Od czasu poważnych aktualizacji algorytmu Google, takich jak Panda, Pingwin, przyszłościowe pozycjonowanie zmierza stale w kierunku jakości treści, powiązań pomiędzy różnymi stronami. Google pozycjonuje strony bazując na jej autorytecie Neil Patel, autorytet w kwestii pozycjonowania seo, mówi:

„linki budują autorytet stron i zwiększają jej wartość SEO. Dane pokazują, że jakość i liczba linków prowadzących do konkretnej podstrony wpływa na jej pozycjonowanie aż w 22,33% (dane CopyBlogger) z wszystkich komponentów jakie Algorytm pozycjonujący Google bierze pod uwagę”

Pomocne w przygotowywaniu kampanii marketingowej są narzędzia badające profil linków twojej własnej strony bądź konkurencji.

  • SemRush.com : warto zastosować wersje płatną, ponieważ darmowa, po pierwsze przekazuje niewiele informacji, po drugie bywają one nawet błędne.
  • MarketSamurai.com: program do badania profilu linków, słów kluczowych powstał w roku 2008. Bazuje na innych narzędziach, takich jak Google Keyword tool, dostarczając dużo danych dotyczących linków. Przetestujesz go korzystając z okresu próbnego, później możesz oprogramowanie kupić. Koszt jednorazowo płatnej licencji wynosi 149 dolarów. Warto.
  • Majestic.com: narzędzie podobne do semrush.com. radzimy z dystansem podchodzić do danych generowanych przez obie platformy, jako poglądowych
  • Google Keyword Tool: darmowe, dobre narzędzie do badania słów kluczowych, bardzo pomocne w przygotowywaniu treści na stronę www, sklep internetowy. Łatwo wyszukasz tu tak zwane długo-ogonowe słowa kluczowe
  • Raventools.com: platforma oferująca programy do sprawdzania profilu linków strony twojej, konkurencji, możesz wygenerować raporty dla swoich klientów. Korzystanie z platformy raventools.com rozpoczynasz od darmowego 30 dniowego okresu próbnego, by następnie przejść na płatny, w cenie 99 dolarów miesięcznie.

Autorespondery

Posiadanie własnej listy mailingowej daje Ci możliwość przesyłania ważnych informacji w twojej niszy swoim czytelnikom. Zbudowania relacji. ExactTarget podaje, że 91% internautów sprawdza swój email conajmniej raz dziennie. Marketing email, newsletter, uznawany jest za najskuteczniejsze narzędzie marketingowe w marketingu sklepów internetowych.

W 2016 według prognoz badaczy rynku handlu w internecie, wielkie znaczenie dla zwiększania zysków mieć będzie personalizacja emaili transakcyjnych. Wysyłane są bezpośrednio przez Twoja platformę sklepową, nie autoresponder. Platformy do email marketingu jakie polecamy:

  • Freshmail.com: dobra platforma do przygotowywania newsletterów, tworzenia listy mailingowej.
  • GetResponse.com: Podobnie jak powyżej. Program dostępny w języku polskim. Wspaniała pod kątem możliwości graficznych. Przygotowanie formy zapisu na newsletter jest to banalnie proste, nie wymaga wiedzy o kodzie css.
  • MailChimp.com
  • Aweber.com
  • InfusionSoft.com

Kacper Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *